Βιωματικές Δράσεις

  1. Ο κόσμος στη βαλίτσα μου (28 Μαρτίου)
  2. Η γιορτή των πολιτισμών (παραδοσιακοί χοροί διαφόρων χωρών) 5- 6 Απριλίου  Στ’ τάξη

Ψηφιακές Δράσεις

  1. Paddlet για την παγκόσμια ημέρα βιβλίου ( 2 Απριλίου)
  2. Το όνομά σου, η καταγωγή σου (18 Μαρτίου)

 

Στόχοι

  • Εξοικείωση μαθητών με την έννοια της πολιτισμικής διαφορετικότητας
  • Διασφάλιση της ισότητας πρόσβασης όλων των συμμετεχόντων ανεξαρτήτου εθνικότητας, θρησκείας, φύλου και άλλων παραγόντων
  • Βελτίωση γλωσσικών, ψηφιακών και ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από τη συνεργασία και την αλληλοβοήθεια
  • Υποστήριξη στην προσαμοργή και ένταξη των αλλοσαπών μαθητών στο περιβάλλον της εκπαιδευτικής κοινότητας
  • Πρόκληση δημιουργικών ικανοτήτων των μαθητών
  • Προώθηση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας για την κατάρριψη στερεοτύπων και την προώθηση της συμπερίληψης
  • Επίδειξη ενσυναίσθησης και σεβασμού προς διαφορετικές κουλτούρες





Περιγραφή Βιωματικών Δράσεων

Ο κόσμος στη βαλίτσα μου (28 Μαρτίου): Είναι ένα δημιουργικό παιχνίδι που ενθαρρύνει τα παιδιά να εξερευνήσουν τις διαφορετικές κουλτούρες και παραδόσεις από όλον τον κόσμο. 

Οι μαθητές έφεραν ένα αντικείμενο από το σπίτι τους που αντιπροσωπεύει τη χώρα τους, όπως αντικείμενα τέχνης, τυπικά είδη τροφής, κοσμήματα, οικιακά σκεύη κ.α. Εξήγησαν τη σημασία του κάθε αντικειμένου, σχολιάζοντας τις ομοιότητες και διαφορές των πολιτισμών.

Η γιορτή των πολιτισμών (παραδοσιακοί χοροί και τραγούδια διαφόρων χωρών – 5 και 6 Απριλίου): Τα παιδιά της ΣΤ και Β  γνώρισαν χορούς και τραγούδια από διαφορετικές χώρες, μέσω του προγράμματος eTwinning Ήταν μια ευκαιρία έκφρασης καλλιτεχνικής δημιουργίας, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας.

Οι χοροί και τα τραγούδια λειτούργησαν ως μέσο πολυπολιτισμικής ανταλλαγής, όπου οι διαφορετικές κουλτούρες μπόρεσαν να μοιραστούν τις παραδόσεις.

Οι μαθητές της Στ τάξης συμμετείχαν στο παιδικό φεστιβάλ που οργάνωσε το “Εργαστήρι Παραδοσιακού Χορού Δασκάλων και Νηπιαγωγών Θεσσαλονίκης” με χορούς από όλη τη Ελλάδα και ήρθαν σε επαφή με παιδιά άλλων χορευτικών συλλόγων , ανάμεσά τους και συλλόγους από Ειδικά Δημοτικά Σχολεία και ΑΜΕΑ

 

Περιγραφή Ψηφιακών Δράσεων 

 Το όνομά σου, η καταγωγή σου (18 Μαρτίου):

Ρωτάμε τα παιδιά το όνομά τους και βρίσκουμε την καταγωγή τους.

Έτσι εξοικειώνουμε τα παιδιά με την έννοια της πολιτισμικής διαφορετικότητας και εντάσσουμε τους αλλοδαπούς μαθητές στο περιβάλλον της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Padlet για την παγκόσμια ημέρα βιβλίου (2 Απριλίου):

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, γνωρίσαμε ποιητές από διαφορετικές χώρες (Τουρκία, Ρωσία, Ελλάδα, Κύπρο).

Επειδή τα ποιήματα είναι μια εξαιρετική πηγή έμπνευσης και φαντασίας, επιδείξαμε στα παιδιά την ενσυναίσθηση και τον σεβασμό προς διαφορετικές κουλτούρες και τα ενθαρρύναμε να εκφράσουν τα συναισθήματά τους με ελευθερία και αυθεντικότητα.