Συμμετείχαμε σε μια σειρά από σεμινάρια και βιωματικές δραστηριότητες που ενίσχυσαν τις γνώσεις μου και την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών εννοιών μέσω σεναρίων και παιχνιδιού ρόλων που μπορούν να εφαρμοστούν στην τάξη.
Παρακολουθήσαμε τα εξής σεμινάρια:
- Είδη και κριτήρια επιλογής ψηφιακών εκπαιδευτικών πολυμέσων,
- Ανθρώπινες σχέσεις και διαχείριση κρίσεων σε μια πολυπολιτισμική κοινότητα,
- Το Κυπριακό μοντέλο υποδοχής και ένταξης μαθητών με βιογραφία μεταναστών,
- Χρήση διαδικτύου από μαθητές Δημοτικής Εκπαίδευσης και ασφάλεια Διαδικτύου,
- Διαπολιτισμική επικοινωνία στο σχολείο και στην τάξη,
- Στερεότυπα και προκαταλήψεις,
- Αξιολόγηση και χρήση εκπαιδευτικών πολυμέσων στο μάθημα,
- Χρήση μη τυπικής εκπαίδευσης και υπαίθριων χώρων για την προώθηση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με δραστηριότητες επιτόπιας εργασίας
- Μελέτη του παράκτιου περιβάλλοντος) στην περιοχή του Κάβο Γκρέκο στη νοτιοανατολική ακτή του νησιού δίπλα στη θάλασσα.
Σε ότι αφορά τις επαγγελματικές μας δεξιότητες διδάχθηκαμε διάφορες έννοιες και μεθόδους εκπαίδευσης μέσω του σεμιναρίου που ισχύουν για το κύριο επάγγελμα μου και εξασκήθηκα στην εφαρμογή τους κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού ρόλων ώστε να αναπτύξουμε τις εκπαιδευτικές μας δεξιότητες σε θέματα συλλογής δεδομένων, Αξιολόγηση ΜΜΒ, Κεντρική διαχείριση δεδομένων, συμπληρωματική-διαφοροποιημένη διδασκαλία, εμπλοκή της οικογένειας, τη διαπολιτισμική επικοινωνία και τη λειτουργία των στερεοτύπων, τη διαπολιτισμική ικανότητα και την τάξη.
Σε ότι αφορά τις οργανωτικές και διαχειριστικές δεξιότητες αποκτήσαμε ή βελτιώσαμε γνώσεις για τη διαχείριση και οργάνωση εκπαιδευτικών μονάδων που είναι σχετικές και εφαρμόσιμες στο σημερινό πολυπολιτισμικό περιβάλλον, από έννοιες που βασίζονται περισσότερο στη θεωρία έως πιο πρακτικές.
Ήταν σημαντικό που αναλύθηκαν μέθοδοι διαχείρισης πλεονεκτημάτων και μειονεκτημάτων διαφορετικών μοντέλων μάθησης που χρησιμοποιούνται στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.
Σε ότι αφορά τις επικοινωνιακές δεξιότητες ενισχύσαμε την κοινωνικότητα μου με άτομα από άλλη ευρωπαϊκή χώρα, την αυτοπεποίθησή μου στη χρήση εργαλείων πολυμέσων και επικοινωνήσαμε κριτικά τις γνώσεις που αποκτήσαμε ή βελτιώσαμε κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης με άλλους δασκάλους.
Ήταν μια ευκαιρία για όλους τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς για παραγωγικές συζητήσεις σε ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον με πολιτιστική πολυμορφία.