ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ 9ΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ για την υλοποίηση προγράμματος ERASMUS+
Στο πλαίσιo του προγράμματος Εrasmus+ 2023-1-EL01-KA122-SCH-000134606 με τίτλο « Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών με έμφαση στην ένταξη και ίση μεταχείριση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων (Ρομά, αλλοδαπούς και πρόσφυγες) προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας » που υλοποίησε το 9ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης με εταίρο τον Οργανισμό Educational Research and Consultancy Institute που εδρεύει στην Κύπρο 8 εκπαιδευτικοί του σχολείου σε δύο ομάδες επισκέφτηκαν την Λεμεσό της Κύπρου από 25 Φεβρουαρίου έως 9 Μαρτίου 2024.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν σεμινάρια και επιμορφωτικά βιωματικά εργαστήρια κατά τα οποία υλοποιήθηκαν δραστηριότητες που ενίσχυσαν τις γνώσεις τους και την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών εννοιών μέσω σεναρίων παιχνιδιού ρόλων που μπορούν να εφαρμοστούν περαιτέρω στην τάξη.
Οι εκπαιδευόμενοι διδάχτηκαν διάφορες έννοιες και μεθόδους εκπαίδευσης, εξασκήθηκαν στην εφαρμογή τους προκειμένου να αναπτύξουν τις εκπαιδευτικές τους δεξιότητες.
Επιπλέον εξοικειώθηκαν με την κυπριακή διάλεκτο και την αγγλική γλώσσα σε ένα νέο κοινωνικό περιβάλλον.
Μέσα από την παρακολούθηση των σεμιναρίων απέκτησαν γνώσεις για τη διαχείριση και οργάνωση εκπαιδευτικών σχολείων και μονάδων που είναι σχετικές και εφαρμόσιμες στο σημερινό πολυπολιτισμικό περιβάλλον, καθώς και για τις μεθόδους διαχείρισης που χρησιμοποιούνται στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.
Για τη διάχυση της εμπειρίας που αποκτήθηκε από τους συμμετέχοντες οργανώθηκαν ενδοσχολικά σεμινάρια με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, στενή συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του τμήματος ένταξης και δράσεις με τους μαθητές και τους γονείς.
Στην ιστοσελίδα του σχολείου υπήρξε συνεχής ενημέρωση για τις δράσεις διάχυσης του προγράμματος και των διαμοιρασμό υλικού που προέκυψε.
Πιο συγκεκριμένα οργανώθηκαν βιωματικές και ψηφιακές δράσεις με στόχους την εξοικείωση μαθητών με την έννοια της πολιτισμικής διαφορετικότητας, τη διασφάλιση της ισότητας πρόσβασης όλων των συμμετεχόντων ανεξαρτήτου εθνικότητας, θρησκείας, φύλου και άλλων παραγόντων, τη βελτίωση γλωσσικών, ψηφιακών και ερευνητικών δεξιοτήτων μέσα από τη συνεργασία και την αλληλοβοήθεια. την υποστήριξη στην προσαρμογή και ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στο περιβάλλον της εκπαιδευτικής κοινότητας, την πρόκληση δημιουργικών ικανοτήτων των μαθητών, την προώθηση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας για την κατάρριψη στερεοτύπων και την προώθηση της συμπερίληψης και την επίδειξη ενσυναίσθησης και σεβασμού προς διαφορετικές κουλτούρες.
Οι μαθητές του σχολείου μας ωφελήθηκαν, επειδή συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες (χορός, τραγούδι, ποίηση, δραματοποίηση), παρατήρησαν πολιτισμικές διαφορές και ομοιότητες και τελικά εκτίμησαν τη διαφορετικότητα ως αξία, χρησιμοποίησαν τις καινούριες γνώσεις για να αυτοβελτιωθούν, να αυξήσουν την ανθεκτικότητά τους και να βελτιώσουν την επικοινωνία μεταξύ τους.