Στο πλαίσιo του προγράμματος Εrasmus+  2023-1-EL01-KA122-SCH-000134606  με τίτλο " Ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων των εκπαιδευτικών με έμφαση στην ένταξη και ίση μεταχείριση ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων (Ρομά, αλλοδαπούς και πρόσφυγες) προς όφελος της εκπαιδευτικής κοινότητας"» που υλοποιεί το 9ο Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης με εταίρο τον Οργανισμό Educational Research and Consultancy Institute που εδρεύει στην Κύπρο 8 εκπαιδευτικοί του σχολείου, σε δύο ομάδες, επισκέφτηκαν την Λεμεσό της Κύπρου από 25 Φεβρουαρίου έως 9 Μαρτίου 2024.

Οι εκπαιδευτικοί που μετακινήθηκαν ήταν οι εξής: 

Α ΟΜΑΔΑ : Συμεωνίδης Αναστάσιος, Λεονάρδου Στυλιανή, Καρακώττας Αθανάσιος, Μουστάκα Μαρίνα

Β ΟΜΑΔΑ : Ανθίμου Σοφία, Χατζηδέλλιου Σοφία, Ερμείδου Χρυσούλα, Θεοδώρου Παναγιώτα

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης οι εκπαιδευτικοί παρακολούθησαν σεμινάρια και επιμορφωτικά βιωματικά εργαστήρια κατά τα οποία υλοποιήθηκαν δραστηριότητες που ενίσχυσαν τις γνώσεις τους και την πρακτική εφαρμογή των θεωρητικών εννοιών μέσω σεναρίων παιχνιδιού ρόλων που μπορούν να εφαρμοστούν περαιτέρω στην τάξη.

Τα σεμινάρια που παρακολούθησαν είναι τα εξής:

-        Είδη και κριτήρια επιλογής ψηφιακών εκπαιδευτικών πολυμέσων

-        Ανθρώπινες σχέσεις και διαχείριση κρίσεων σε μία πολυπολιτισμική σχολική κοινότητα

-        Το Κυπριακό Μοντέλο υποδοχής και ένταξης μαθητών με βιογραφία μεταναστών

-        Χρήση Διαδικτύου από μαθητές Δημοτικής Εκπαίδευσης, Ασφάλεια Διαδικτύου

-        Αξιολόγηση και χρήση εκπαιδευτικών πολυμέσων στο μάθημα

-        Διαπολιτισμική επικοινωνία στο σχολείο και στην τάξη. Στερεότυπα-προκαταλήψεις

-        Χρήση μη τυπικής εκπαίδευσης και υπαίθριων χώρων για την προώθηση της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Οι εκπαιδευόμενοι διδάχτηκαν διάφορες έννοιες και μεθόδους εκπαίδευσης, εξασκήθηκαν στην εφαρμογή τους προκειμένου να αναπτύξουν τις εκπαιδευτικές τους δεξιότητες.

Επιπλέον εξοικειώθηκαν με την κυπριακή διάλεκτο και την αγγλική γλώσσα σε ένα νέο κοινωνικό περιβάλλον.

Μέσα από την παρακολούθηση των σεμιναρίων απέκτησαν γνώσεις για τη διαχείριση και οργάνωση εκπαιδευτικών σχολείων και μονάδων που είναι σχετικές και εφαρμόσιμες στο σημερινό πολυπολιτισμικό περιβάλλον, καθώς και για τις μεθόδους διαχείρισης που χρησιμοποιούνται στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου.

Οι εκπαιδευτικοί ενίσχυσαν την κοινωνικότητα τους με άτομα από άλλη ευρωπαϊκή χώρα, ανέπτυξαν την αυτοπεποίθηση τους στη χρήση εργαλείων πολυμέσων και απέκτησαν αυτοπεποίθηση για μετάδοση των γνώσεων που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης.

 Ήταν μία ευκαιρία για παραγωγικές συζητήσεις σε ένα ευρωπαϊκό περιβάλλον με πολιτιστική πολυμορφία.